Cikkek : Együttműködés a Helyi Termék Magazinnal |
Együttműködés a Helyi Termék Magazinnal

Együttműködés a Helyi Termék Magazinnal
Előzetes megállapodást kötött a Baranta Szövetség és a Magyar Közösségek Szövetsége, hogy az elkövetkező időben a helyi termékeket népszerűsítő Helyi Termék Magazint közösen népszerűsítik. A magazin célja annak a fogyasztói rétegnek a tájékoztatása, amely már tudatosan keresi a helyi termékeket, így egy alulról építkező helyi termékfejlesztési stratégiát igyekszik kiépíteni.
A lap szerkesztői a megbeszélés követően mindenképpen hosszútávú együttműködésben gondolkodnak.
Örömmel várják (akár a szeptemberi számba is: fazekas, gyógynövényes, fűszernövényes, házisajtos, (alföldi) borász, gombász a téma) a helyi termelőket, kézműveseket, vagy gazdaságokat. Szívesen közlik a helyi közösségek által szervezett az októberi és novemberi magyarok vásárait és helyi termékes programokat. A decemberi számban már találkozhatunk azokkal a szövetséges tagokkal vagy barantásokkal akik helyi terméket készítenek.
A szerkesztők reményei szerint a hírlevélben és a különböző fórumokon történő ajánlás mellett a helyi összefogások által szervezett vásárokra, piacokra valamilyen szervezett keretek között lekerülne a Magazinból 20-30 példány egy-egy megbízható szervezőhöz vagy terjesztőhöz.
A Helyi Termék Magazin szellemiségében azok a termékek számítanak helyi terméknek, amelyek magukban hordozzák egy adott település vagy tájegység jellegét, valamint létrehozásukban helyi emberek vesznek részt, többnyire helyben készített eszközökkel és helyben használatos módszerekkel. A helyi termékek értékesítéséből adódó többlet jövedelmek a helyi társadalmat gazdagítják.
A vidéki térségekben a helyi adottságokra épülő vidékfejlesztést kell kidolgozni és megvalósítani. Helyben az egyik leg¬nagyobb természeti kincs a kárpát-medencei agroökológiai, kézműipari, turisztikai, és a mikroszintekben gondolkodó, nagy innovációs képességgel rendelkező humánerőforrás. Az elkövetkezendő években erőteljes lendületet vesz egy alulról építkező termelési-feldolgozási-értékesítési rendszer, amellyel az új helyi termékfejlesztési stratégiának is számolnia kell. Nagyon fontos szerepe van ebben a folyton változó struktúrában a tájékoztatásnak, az információk gyors áramlásának, amelyeket el kell jut¬tatni a fogyasztókhoz és a helyi termékek előállítóihoz egyaránt.
Ezt a szerepet vállalta magára a Helyi Termék Magazin, amelynek célja egy tudatos vásárlói magatartással rendelkező fogyasztói réteg tájékoztatása, a helyi termékek népszerűsítése és társadalmi elfogadottságuk növelése, emellett a méltányos kereskedelmet is népszerűsíti.
A fogadóképes kereslet és fogyasztói réteg megteremtése és tájékoztatása nagy kihívás, hiszen a helyi termékeket ma egyrészt helyben vásárolják meg szintén helyi emberek, másrészt kialakulóban van egy olyan tudatos vásárlói magatartással rendelkező fogyasztói réteg, akik a helyi termékeket életmódszerűen vásárolják. Számukra elsődleges szempont az, hogy az adott termék egészséges és szép, de sem a csomagolása, sem az elkészítése nem terheli a környezetet, vásárlásával helyi embereket támogatnak. Ez utóbbi fogyasztói réteg nem véletlenszerűen vagy szükségszerűen találkozik a helyi termékekkel, hanem tudatosan keresi azokat nemcsak a családi bevásárlásai során, hanem belföldi utazásai és nyaralásai során is.
A MOGY-on már jelen lesz a Helyi Termék Magazin sátor. Előadókkal, programokkal, foglalkozásokkal, kiállításpkkal készülnek. Rövidesen találkozhatunk bemutatkozó kisfilmükkel is.
http://helyitermekmagazin.hu/A_MAGAZINROL-o46
http://helyitermekmagazin.hu/ajanlo.htm
|